17.4.2013

Pieni yrttipuutarhani



Jo monta vuotta olen halunnut oman pienen yrttipuutarhan. Koska kerrostalon kolmannessa kerroksessa tilat ovat rajalliset, olen joutunut aloittamaan pienesti. Tällä hetkellä kasvatuspaikkana on keittiön ikkunalauta, myöhemmin siirrytään parvekkeelle. Siemenet kylvin pari viikkoa sitten ja ne ovat alkaneet itämään. Kaupasta ostettu persiljajämä on alkanut tekemään uusia lehtiä. Sen lisäksi mulla on kylvetty tilliä, lehtisalaattia sekä basilikaa. Innolla odotan että yrtit kasvavat isommiksi sekä tietty sitä että pääsee laittamaan kukkasia parvekkeelle.

Olen miettinyt pientä parvekekasvihuonetta. Paikallisessa puutarhaliikkeessä oli sellainen ja hintaa oli 199€, mikä on minun budjetilleni liian kallis. Ajattelin tehdä siis itse tai tietty jos kirpputorilta löytyy halvalla. Olisi kiva saada omat tomaatit kasvamaan :) Jos joku on tehnyt itse pienen kasvihuoneen, niin vinkkejä otetaan vastaan. Lisäksi kaikki muu yrttipuutarhurointiin liittyen kiinnostaa myös, koska olen aivan noob tässä asiassa.

(c) Plantagen
Tuo kuvan parvekekasvihuone olisi kyllä niin kiva omistaa. Pakko heti puhua tuosta Samulle ja kysyä olisiko se halukas rakentamaan mulle tuollaisen. :D Tai sitten pääsemään helpommalla ja ostaa valmiina.

Saa nähdä miten puutarhuroimiseni sujuu. Alku näyttää ainakin lupaavalta, toivottavasti kesällä saa otettua yrtit omasta puutarhasta <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti